Gadgetsentrends.nl

Apple href = “https://www.bloomberg.com/ nieuws / artikelen / 2017/11/08 / apple-is-zei-to-ramp-up-work-on-augmented reality-headset “> ramps up werk aan een augmented reality headset in 2020 het schip, heeft het een startup verworven uit Montreal, Canada dat zou kunnen helpen daar te komen. TechCrunch heeft geleerd dat Apple heeft verworven Vrvana , maker van de Totem headset – die lovende kritieken gehad, maar nooit verzonden. De deal was voor ongeveer $ 30 miljoen, twee bronnen vertellen TechCrunch. P>

We namen contact op Apple, en het bedrijf weigerde commentaar te geven, maar deed ook het verhaal niet ontkennen. Vrvana heeft niet geantwoord op ons verzoek om commentaar. Bronnen dicht bij de deal hebben de overname aan ons bevestigd. P>

De deal is belangrijk, omdat terwijl we rapporten en geruchten over interesse van Apple in AR hardware hebben gezien, heeft het bedrijf zeer lippen stijf op elkaar en over het algemeen is zeer geheimzinnig over compleet nieuwe, toekomstige producten. Deze overname is misschien wel de duidelijkste indicator nog van wat het bedrijf hoopt te ontwikkelen. P>

Een aantal werknemers van de startup hebben Apple toegetreden in Californië. De Vrvana site is momenteel nog steeds, maar het gestopt met het updaten van sociale accounts en nieuws in augustus van dit jaar p>

Het is niet duidelijk wat er van Vrvana bestaande producten, product roadmap of de huidige business -. Het werkte met Valve, Tesla, Audi en anderen onder NDA – zal het maken van zijn weg naar Apple p>

het enige product dat Vrvana pronkt op zijn site is de unreleased Totem headset, een uitgebreide realiteit” apparaat gebruik te maken van de belangrijkste technologieën van beide. AR en virtual reality mogelijk te maken voor beide ervaringen op een enkele headset. p>

Een schermgreep van één van promotievideo’s Vrvana voor de Totem. p> div>

de tethered apparaat had een vorm die vergelijkbaar is met veel van de huidige VR headsets maar op unieke wijze vertrouwd op een aantal naar voren gerichte doorwerking camera’s om de buitenwereld te repliceren op de OLED-displays in de headset. het systeem van camera ingeschakeld 6DoF volgen een technologie waarmee het apparaat de positie in de 3D-ruimte te volgen terwijl ook het gebruik infraroodcamera’s om de handen van een gebruiker te volgen. p>

Vrvana’s cameragebaseerde AR benadering verschilt van concurrenten zoals Microsoft die gebruik transparante projectiegebaseerde displays voor zijn HoloLens headset. De Totem heeft een aantal voordelen ten opzichte van deze systemen met name in dat het in staat is om volledig dekkend ware kleuren animaties overlay op de top van de echte wereld in plaats van de ghost-achtige projecties van andere headsets die kritisch niet de kleur zwart weer te geven. Hierdoor kan de headset om te doen wat zij noemt “naadloze mix” overgangen tussen VR en AR-omgevingen. P>

Een belangrijk nadeel van dit soort systemen afgezien van omvangrijke esthetiek is dat er vaak merkbare vertraging tussen de camera’s vastleggen de buitenwereld en hoe snel het wordt weergegeven in-headset. Vrvana CEO Bertrand Nepveu gedetailleerde deze probleem in een gesprek deze zomer, waar hij vertelde dat de startup had gewerkt prototypes dat dit latency omlaag tot 3 milliseconden gebracht. p>

Een animatie presentatie van hoe de Totem soepel overgangen tussen AR en VR-modus. p> div>

Er zijn toepassingen van de consument voor dit soort “uitgebreide realiteit” technologie – bijvoorbeeld in games en andere entertainment -., maar een belangrijk aandachtspunt voor Vrvana was enterprise gebruik p>

“Totem’s hand tracking en inside-out positionele bijhouden stelt uw personeel om virtuele objecten met hun handen waar te manipuleren ze willen het bedrijf zei in promotionele materialen op de headset p>

Dit is opmerkelijk gezien Apple’s focus -., zowel op zichzelf en in samenwerking met andere IT-leveranciers zoals IBM, Cisco en SAP – om verschillende enterpr rechter ise verticals. In augustus, CEO Tim Cook uitgekozen onderneming als een belangrijk aandachtspunt voor de AR ambities, en in zijn laatste winst rapporteerde het bedrijf een groei met dubbele cijfers in het gebied. Het bedrijf vorig brak uit haar enterprise sales terug in 2015, toen Cook beschreef het als een $ 25 miljard bedrijf p>

Maar schaling blijft een van de moeilijkste dingen voor startups -. Vooral hardware startups – te doen, en dit is nog meer het geval voor starters die werkzaam zijn in opkomende technologieën die nog niet in te breken in de mainstream. p>

terug opgericht in 2005, Vrvana had niet veel van zijn financiering bekendgemaakt. Een bron vertelt TechCrunch het bedrijf verhoogd van minder dan $ 2 miljoen, een bescheiden figuur in de wereld van de hardware. Beleggers volgens PitchBook opgenomen Real Ventures (van wie de partner Jean-Sebastian Cournoyer is ook betrokken bij Element.ai, een ambitieuze AI opstarten en incubator in Montreal), de Canadese Technology Accelerator, en engel Richard Adler, die ook actief in andere VR startups. p>

tot nu toe heeft Apple vrij kritisch geweest de toestand van de VR en AR hardware in de markt van vandaag, en het heeft zijn eigen kant gebagatelliseerd in het spel. p>

vandaag kan ik u de technologie te vertellen zelf niet bestaat om dat te doen in een kwaliteit manier. Het display technologie die nodig is evenals het zetten genoeg spullen rond je gezicht – er is een enorme uitdaging met die Cook vertelde The Independent in antwoord op een vraag over de vraag of het een headset aan het bouwen was. Het gezichtsveld van de kwaliteit van het scherm zelf is het er nog niet … We hebben geen rat geven over het feit dat voor het eerst willen we de beste zijn en geven mensen een geweldige ervaring. Maar nu is alles wat je zou zien op de markt op korte termijn zou niet iets wat iemand van ons zou worden voldaan met zijn. Ook denk ik dat de overgrote meerderheid van de mensen zouden tevreden zijn. “ P> blockquote>

Dat wil niet zeggen dat Apple niet enthousiast over de augmented reality ruimte is geweest. Maar tot op heden deze interesse zich grotendeels heeft gemanifesteerd door middel van software – in het bijzonder van het bedrijf-iOS gebaseerde ARKit SDK -. en de steeds geavanceerdere camera arrays op de iPhone in plaats van via een speciaal apparaat, hoewel er tal van Apple patenten die mogelijk ook verwijzen naar één geweest p>

Apple heeft ook andere overnames die haar belang in de ontwikkeling van de technologie die de bevoegdheden van de hardware. in juni Apple verworven SMI een eye-tracking bedrijf dat werkt aan oplossingen voor VR en AR headsets Andere AR en VR-gerelateerde acquisities Luchtparade Media Metaio Emotient a > en Faceshift . p> div>“