U moet hebben gehoord dat de Nook en de Kindle, twee van ’s werelds best verkochte e-readers, hebben hun prijzen gedaald tot onder de $ 200 – tot $ 149 voor de Wi-Fi Nook en $ 189 voor de Kindle . Het is slecht nieuws voor e-readers die zich onlangs geplaatst tegen een lage prijs punten om te compenseren voor minder functies (zoals de Kobo ik beoordeeld), maar natuurlijk goed nieuws voor iedereen plan het kopen van een e-reader binnenkort. Toen ik beschouwd als secundaire kenmerken en de mogelijkheid van bulk” e-readers ik tot de conclusie dat deze apparaten zou overleven, maar bevinden zich gemarginaliseerd, zowel in prijs en marktaandeel. dat lijkt te zijn precies wat er gebeurt hoewel natuurlijk de tablet markt is nog steeds in opkomst en Google kan hebben een paar kaarten achter de hand a >. de korte tijdperk van “premium” e-readers is ten einde.
span>
Wat kunt u verwachten van de e-readers? Nou allereerst alles wat ze kunnen en moeten snijden de hel uit van de prijs en dat is wat we nu zien. dit werkt zowel als een wig en een verlies leider. ik kan een beetje te veel vertrouwen te hebben in het idee van apparaten zoals dit als verlies leiders bu t als Amazon Barnes & Noble en Kobo geloven in de diensten die zij leveren ze de klant in staat om te profiteren van deze diensten, zelfs al kost het bedrijf geld in het begin. Niet iedereen kan dit even doen: Amazon heeft geld te verbranden en echt wil domineren. B & N heeft waarschijnlijk een beetje minder gezien heeft baksteen en mortieren te onderhouden -. Een riskante zaak p>

En Kobo als een nieuwer ingang (maar nog steeds met Borders onderlaag) heeft zelfs minder om niet te besteden aan het feit vermelden die zij zelf hebben ingevoerd als een minder apparaat boordevol functionaliteit. Just em> een e-reader niet dat er iets mis mee is. Ze moeten wel reageren; uw gemiddelde consument het zien van een Kobo en Nook tegen dezelfde prijs zal waarschijnlijk gaan met de Nook elke keer en zal recht om dat te doen. Ze hebben een goede show van zetten hun e-reader app op zoveel mogelijk platforms mogelijk en hun hardware maakte was op maat OEM zo misschien zijn ze gaan naar de Franse vertrekken vanaf de hardware spel te nemen? Het is moeilijk te zeggen. P>

Naast het feit dat een verlies leider zetten van uw product daar maakt een wig ook. Een klant die een van uw apparaten heeft en geniet van het is meer waarschijnlijk om te upgraden wanneer de volgende komt uit – en als de positionering is het recht van de prijs zal niet uit bijna net zo veel als de eerste. Na alles wat je verkoopt een nieuwe versie van iets wat ze al genieten – je hoeft niet de hele ervaring te verkopen. Uw klantenbestand zal hebben zelf gekozen of althans dat is een redelijke hoop. P>

De olifant in de kamer is iPad & co. natuurlijk. Het is zonder twijfel een meer veelzijdige apparaat, maar het is ongetwijfeld duurder ook. Dit zal het geval met alle tablets voor het moment zijn. Het is de taak van de e-reader verkopers om de e-reader een volledig gescheiden aankoop van een tablet te maken. Als er functie overlap spelen naar beneden. Speel de lage kosten het beter scherm voor het lezen van de levensduur van de batterij en natuurlijk de eenvoud. De Kobo was niets meer dan een stapel boeken. Dat is wat een heleboel mensen willen! Het harde deel is hen ervan te overtuigen om te betalen, of ze kopen een iPad of niet. P>

p>

dit is wat ik verwacht: de eerste massamarkt reader (dit betekent dat er geen willekeurige apparaten met uiterst beperkte beschikbaarheid) te krijgen onder de $ 100 zal grote verkoop ondervinden; $ 100 is een magisch getal voor impulsaankopen en het grappige is dat op dat moment de mogelijkheden niet echt belangrijk. Het belangrijkste kenmerk is e-book lezen em>. Ze hebben alle em> got dat. Functies zoals annotatie en on-device browsing zijn een bonus mensen kunnen doen zonder want het is makkelijk genoeg om te synchroniseren en SD-kaarten zullen honderden boeken te houden. Exclusieve boek behandelt en dat soort dingen zal lijken goedkope trucs om de consument en ze kunnen altijd kopen een paperback voor bijna dezelfde prijs als ze echt willen. De premie e-readers zal dalen in prijs, maar tenzij ze bereid zijn om meer geld te verliezen dan de volgende kerel (die een goedkoper apparaat om mee te beginnen heeft) ze gaan om hun shirts te verliezen aan portie-apparaten die don’ t proberen om meer dan ze nodig hebben om te doen. p>

Dat is mijn fantasie toch. In werkelijkheid hebben we de educatieve markt wacht nog steeds op de zijkanten en nieuwe apparaten vrijwel zeker kiezen aan de horizon die het evenwicht van de macht kan kantelen. Er is één ding dat je kunt rekenen op al: e-reader makers zal de drive om tabletten op kenmerken als slaan quixotic herkennen en zal in plaats daarvan richten op de waarde en de bruikbaarheid. Geen slechte keuze als je het mij vraagt. P> div>“